آخرین هزینه ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ (قیمت ایمپلنت آمریکایی، اروپایی و آسیایی)

5 دی 1402
آخرین قیمت و هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان از ۵ تا ۲۰ میلیون تومان به ازای هر واحد در سال ۱۴۰۲ برآورد می شود. برای مشاهده جزئیات بیشتر قیمت ایمپلنت دندان و عوام موثر بر آن ادامه این مقاله را با دقت بخوانید و لطفا چنانچه سوالی دارید و یا در خصوص کاشت ایمپلنت دندان تجربه ای دارید با ما و سایر کاربران دکتر دندان در میان بگذارید تا از آن استفاده کنیم.

هزینه ایمپلنت دندان در نقاط مختلف جهان به صورت حدودی

بیشتر ایمپلنت های دندانی بکار رفته جهت کاشت دندان از 3 قاره آسیا، اروپا و آمریکا هستند. بنابراین ما شروع قیمت ایمپلنت دندان در این 3 قاره در جدول زیر درج کرده ایم.

اینفورگافی هزینه ایمپلنت دندان در سال 1402
مبداهزینه ایمپلنت
آسیااز ۵ میلیون تومان
اروپااز از ۶ میلیون تومان
آمریکااز ۶ میلیون تومان
جدول قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ بر اساس قاره مبدا

هزینه انواع ایمپلنت دندان بر اساس برند و کشور سازنده

نام و هزینه ایمپلنت های دندانی مندرج در این جدول به این معنا نیست که تنها از این موارد برای کاشت استفاده می شود بلکه به این معناست که در ایران رواج بیشتری دارند و فعلا در دسترس هستند.

ممکن است تعداد برندهای بکار رفته حتی بیشتر نیز باشد اما در حال حاظر ما به درج همین تعداد بسنده می کنیم. در آینده این جدول قطعا به روز رسانی خواهد شد و برندهای بیشتری به همراه قیمت درج خواهیم کرد. لازم به ذکر است که هزینه های زیر به ازای تمام بخش های یک ایمپلنت (پایه، ابوتمنت و روکش معمولا PFM) است.

برند ایمپلنتکشور سازندهقیمت ایمپلنت
3Aایمپلنت ایرانیاز  5 میلیون
snucایمپلنت کره ایاز از 6 میلیون
cisایمپلنت کره ای از 6 میلیون
megagenایمپلنت کره ای  از 10 میلیون
biotemایمپلنت کره ای از 8 میلیون
ICXایمپلنت آلمانیاز 11 میلیون
Generalایمپلنت آلمانیاز  10میلیون
Begoایمپلنت آلمانیاز  11 میلیون
DRS (Ratio)ایمپلنت آلمانیاز  13 میلیون
Argonایمپلنت آلمانیاز  13 میلیون
Straumannایمپلنت سوئیسیاز  17 میلیون
SPIایمپلنت سوئیسیاز  9 میلیون
SICایمپلنت سوئیسیاز  7میلیون
neodentایمپلنت سوئیسیاز  12میلیون
ZIMMERایمپلنت آمریکاییاز  13میلیون
Intra-Lockایمپلنت آمریکاییاز  9میلیون
BICONایمپلنت آمریکاییاز  11 میلیون
synthograftایمپلنت آمریکاییاز  11میلیون
Axiomایمپلنت فرانسویاز  9 میلیون
IDIایمپلنت فرانسویاز  8 میلیون
Sweden & Martinaایمپلنت ایتالیاییاز  8 میلیون
SRL ITALIA LEADERایمپلنت ایتالیاییاز  9 میلیون
GEEASSایمپلنت ایتالیاییاز  8 میلیون
CARE JDENTALایمپلنت ایتالیاییاز  10 میلیون
وانژوایمپلنت چینیاز  7 میلیون
هونگ کوایمپلنت چینیاز  8 میلیون
گرین دنتکایمپلنت چینیاز 7 میلیون
جدول هزینه ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲

قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ چگونه محاسبه می شود؟

چیزی که شما در جداول بالا مشاهده کردید همگی قیمت های حدودی هستند. در واقع شروع قیمت ها در نظر گرفته می شوند. زمانی که شما به یک دکتر متخصص یا یک کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه می  کنید، معمولا به شما گفته می شود هزینه ایمپلنت دندان شما با فلان برند می شود مثلا n تومان.

در واقع آن ها یک قیمت کلی به شما می گویند. این هزینه شامل پایه یا فیکسچر، ابوتمنت و روکش دندانی می شود که روی پایه سوار می شود. در واقع کلینیک به شما یک قیمت تمام شده و البته حدودی می دهد تا شما بتوانید با قیمت رقبا مقایسه کنید و اگر مایل بودید تا اطلاعات بیشتری بدانید و یا کاشت ایمپلنت خود را نزد آن ها انجام دهید، هزینه ایمپلنت دندان شما با جزئیات بیشتر و دقیق تری برایتان محاسبه می شود.

چه عواملی روی هزینه ایمپلنت دندان تاثیر می گذارند؟

اگر شانس بیاورید و هیچ مشکلی بر سر راه کاشت ایمپلنت شما وجود نداشته باشد، احتمالا هزینه ایمپلنت دندان نهایی شما همانی خواهد بود که همان ابتدا به شما گفته می شود. اما باید بدانید که عواملی هستند که می توانند باعث کم و زیاد شدن این هزینه شوند. برخی از مهمترین عواملی که می توانند روی قیمت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارند این ها هستند:

نیاز به کشیدن دندان یا نکشیدن آن!

می‌دانیم که ایمپلنت دندان جایگزین دندان از دست رفته می شود. بنابراین زمانی ما ایمپلنت میکاریم که دندان کشیده شده باشد. اگر شما دچار پوسیدگی دندان هستید و می خواهید آن را کشیده و سپس با ایمپلنت جایگزین کنید نیاز است تا دندان را خارج کنید.

عکس شماتیک کشیدن دندان

کشیدن دندان می تواند هزینه ای برای شما به همراه داشته باشد که معمولا سوای از هزینه ایمپلنت است اما اگر قرار باشد کشیدن و کاشت را در یک کلینیک انجام دهید، هزینه کشیدن به قیمت ایمپلنت دندان شما اضافه می شود.

نوع کاشت و نوع ایمپلنت

اگر بلافاصله بعد از کشیدن بخواهید اقدام به کاشت ایمپلنت کنید، اصطلاحا گفته می شود که شما ایمپلنت فوری انجام داده اید. همچنین ایمپلنت فوری به بارگذاری روکش بعد از چند روز یا چند هفته کوتاه پس از کاشت نیز گفته می شود.

معمولا هزینه ایمپلنت فوری به دلیل شرایطی که دارد بیشتر از قیمت ایمپلنت تاخیری است. ایمپلنت تاخیری همان شیوه مرسوم و رایج کاشت دندان است که در آن بین مراحل مختلف کاشت فاصله و  تاخیر وجود دارد و ممکن است بین 4 تا 9 ماه طول بکشد.

نیاز به پیوند استخوان

اگر از زمان کشیده شدن دندان تا اقدام برای کاشت ایمپلنت زمان زیادی طی شده باشد (مثلا چند سال) احتمال اینکه استخوان نگهدارنده دندان دچار تحلیل شده باشد زیاد است. دکتر معمولا شما را در همان ابتدا معاینه می کند و با گرفتن تصاویر رادیوگرافی تراکم استخوان فک را چک می کند.

عکس شماتیک پیوند استخوان

اگر استخوان سالم و دارای تراکم کافی بافت استخوانی باشد عمل کاشت را برایتان انجام می دهد اما اگر تراکم کافی نداشته باشد میبایست برای مستحکم کردن آن عمل پیوند استخوان انجام شود. هزینه پیوند استخوان می توان روی قیمت و هزینه ایمپلنت دندان شما تاثیر بگذارد.

نیاز به عمل سینوس لیفت

سینوس های صورت در اطراف بینی و تقریبا زیر گونه ها قرار دارند. آن ها یک فضای بسته و  حفره مانند هستند که کاربرد زیادی در سیستم تنفسی دارند. با از دست رفتن دندان های آسیاب در فک بالا، احتمال تحلیل استخوان و نازک شدن دیواره سینوس ها وجود دارد.

اگر دکتر تشخیص دهد که استخوان استخوان تحلیل رفته به شما توصیه خواهد کرد که عمل لیفت سینوس انجام دهید. اگر این عمل صورت نگیرد و بدون توجه به آن کاشت صورت بگیرد، احتمال سوراخ شدن جدار سینوس و ورود ایمپلنت به فضای آن وجود دارد. اگر چنین شود ایمپلنت به راحتی شکست می خورد و مشکلات زیادی ایجاد می کند.

اینفوگرافی سینوس لیفت و هزینه ایمپلنت دندان

هزینه لیفت سینوس معمولا به هزینه و قیمت ایمپلنت دندان شما اضافه می شود و آن را افزایش می  دهد. اما این عمل می تواند توسط بیمه تا حدی پوشش داده شود.

تعداد ایمپلنت

هرچه تعداد ایمپلنت اضافه شود قیمت و هزینه ایمپلنت شما نیز بیشتر می شود. اما در این صورت تخفیف زیادی به شما نیز تعلق خواهد گرفت.

نوع پروتز انتخابی

پروتزهایی که برای پوشش روی ایملپنت ها قرار میگیرند متفاوت هستند. در ساده ترین حالت برای ایمپلنت دندان تکی از روکش استفاده می شود. روکش ها انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز هزینه های متفاوتی خواهند داشت. رایج ترین روکش دندانی که روی ایمپلنت قرار میگیرد روکش دندان فلز سرامیک یا PFM است. برای مشاهده آخرین هزینه روکش دندان سوای از قیمت ایمپلنت دندان می توانید لینک مشخص شده را باز کنید.

عکس بریج دندان متکی بر ایمپلنت

پروتز دیگر می تواند پل یا بریج دندان باشد. برای آشنایی با انواع و اقسام بریج ها و هزینه هر کدام می توانید به مقاله بریج دندان چیست سری بزنید.

عکس روکش دندان تمام سرامیک

در نهایت اگر ایمپلنت کامل فک بالا یا پایین انجام شده باشد پروتز آن اوردنچر یا دندان مصنوعی ثابت خواهد بود. هزینه اوردنچر معمولا به همراه هزینه ایمپلنت به صورت یکجا پرداخت می شود و کم هم نخواهد بود. به طور کلی هزینه ایمپلنت کامل فک بالا یا پایین از 25 میلیون تومان شروع می شود.

عکس دندان مصنوعی ثابت

جراح انتخابی

کاشت ایمپلنت توسط 3 متخصص پروتز دندان، لثه و یا جراح دهان انجام می شود. این 3 متخصص معمولا به یک شکل قیمت و هزینه ایمپلنت دندان را دریافت نمی کنند. جراح دهان و دندان معمولا به دلیل تجربه و مهارت بیشتر هزینه بیشتری دریافت می کند.

🔔 نوشته مرتبط: لیست بهترین متخصص کاشت ایمپلنت در تهران

بیمه درمانی و تکمیلی

برخی بیمه ها هزینه ایمپلنت دندان را پوشش می دهند ولی باید به این نکته توجه کنیم که به مقدار کمی از هزینه های شما را کاهش می دهند. چنانچه بیمه تکمیلی دارید می تواند مقدار بیشتری از قیمت ایمپلنت دندان را کاهش دهید.

پاسخ به سوالات رایج درباره تعرفه انواع ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چقدر است؟

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به این معنی نیست که به جای تمام دندان هایی که از دست داده ایم ایمپلنت بکاریم. ایمپلنت کامل یعنی اینکه به تعداد 2 تا 8واحد در هر فک ایمپلنت کاشته می شود و سپس بر روی آن ها اوردنچر یا دندان مصنوعی ثابت قرار داده می شود. قیمت ایمپلنت دندان کامل به نوع و برند ایمپلنت و هزینه اوردنچر بستگی دارد. می توان انتظار داشت که برای هر فک از 50 میلیون تومان شروع شود.

آیا هزینه کاشت دندان جلو با ایمپلنت بیشتر از کاشت دندان عقب است؟

بله معمولا برای جایگزین کردن دندان های قدامی غائب مقداری بیشتر از دندان ها خلفی باید هزینه شود زیرا در دندان های جلو باید زیبایی طرح لبخند حفظ شود و بهترین کار ارائه شود.

این پست چقدر تونست بهت کمک کنه؟

امتیاز از راست به چپ بیشتر میشه!

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تا حالا کسی نظر نداده تو اولین نفر باش

ما متاسفیم که این پست براتون مفید نبوده

لطفا بهمون کمک کنید این پست رو بهتر کنیم

میشه لطفا بگید چطور میتونیم پست رو بهتر کنیم؟

1 پاسخ به "آخرین هزینه ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ (قیمت ایمپلنت آمریکایی، اروپایی و آسیایی)"

صمدیان
30 بهمن 1401
باسلام و خسته نباشید. بنده یک مقداری از عمرم را به دلایل کاری در کشورهای مختلف گززراندم،یادم میاد در کره جنوبی بدلیل رشد اقتصادی و هجوم گردشگران خارجی به اون ،دولت کره طرحی رو بصورت خیلی سریع به مجلس بردن تا تمام مردم بصورت بیمه همگانی بتوانند تمام کسانی که احتیاج به ارتودنسی دارن ووو اقدام به بهداشت دهان و دندان را انجام بدهند،انسان اینهارو میبینه افسرده میشه شاید باورتان نشه سال ۷۵ بنده در کره بودم در کل کره بهترین ماشینطون دوو و یک مدل دیگر داشتن ،اصلآ چیزی بنام موبایل وجود نداشت،مردم کره از گوشی آمریکایی موتورلا )امریکای》 استفاده میکردن به قیمت ۱۰۰۰دلار،واگر مناطق پایین شهر تهران رو بشناسید اسلامشهربرابر با سئول بود. خواهش میکنم یه مقدار تعصب هموطنانمان رو داشته باشیم،و مقداری به عنوان پزشگ آنان را درک کنیم. بخت یارتان
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.