قیمت و هزینه پرکردن دندان در سال ۱۴۰۲ | معرفی ارزان ترین دندانپزشکی ها

11 شهریور 1402

متاسفانه هزینه ترمیم دندان ۱۴۰۱ از اول سال تا الان یکنواخت نبوده و هر  چند وقت یکبار جهش داشته. ما در سایت دکتر دندان سعی کردیم که جدیدترین هزینه و قیمت پر کردن دندان با مواد مختلف رو براتون آپدیت و به روز رسانی کنیم. اگر به زودی می خوایید برای ترمیم به دندانپزشکی مراجعه کنید قبلش یه نگاه به این مقاله بندازید.

لیست قیمت پرکردن دندان بدون عصب کشی در سال ۱۴۰۲

اگه عجله دارید خیلی و نمی تونید همه مقاله رو بخونید خیلی سریع شرح خدمات ترمیم دندان و تعرفه اون ها را داخل این جدول مشاهده کنید.

نوع ترمیمهزینه عمومیتعرفه متخصص
هزینه ترميم آمالگام يک سطحی يا كلاس پنجاز ۸۰۰از ۱.۲ م
هزینه ترميم آمالگام دو سطحیاز ۹۰۰از ۱.۴
قیمت ترميم آمالگام سه سطحیاز ۱.۳از ۱.۶
قیمت ترميم كامپوزيت يک سطحی ياكلاس پنجاز ۱از ۱.۵
قیمت ترميم كامپوزيت دو سطحی يا كلاس سهاز ۱.۲از ۱.۶
ترميم كامپوزيت سه سطحی يا كلاس چهاراز ۱.۳از ۱.۸
هزینه بیلداپ دندان با آمالگاماز ۱.۵از ۲
هزینه بیلداپ دندان با کامپوزیتاز ۱.۸از ۲.۳
هزینه پين داخل عاج يا داخل كانالاز ۳۰۰از ۵۰۰
اسپلينت كامپوزيتی دندانهاى لق شده ( يک فک)از ۸۰۰از ۹۰۰
قیمت پر کردن دندان در سال ۱۴۰۲ | تعرفه بر اساس تومان است.

هزینه پر کردن دندان در سال ۱۴۰۱ چقدر بود؟

به دلیل نوسانات شدید اقتصادی در سال ۱۴۰۱ هزینه از ابتدای سال تا انتهای آن بیش از ۲۰ درصد برای هر ترمیم افزایش یافت. از ابتدای سال هزینه ترمیم ها حداقل از ۵۰۰ هزارتومان بود.

منظور از پر کردن دندان با مواد سفید چیه؟

مواد پر کننده سفید همون کامپوزیت و سرامیک دندانپزشکی هستن. یعنی دندون رو با کمک اون ها ترمیم و پر می کنن. با توجه به جدول بالا، قیمت پرکردن دندان با مواد سفید (1 تا 3 سطحی + بازسازی کاملش) بین ۱ تا ۲.۵ میلیون متغییر هست.

تصویر شماتیک پر کردن دندان با مواد سفید

اینو حتما ببین خیلی جالبه: 🎬 فیلم پر کردن دندان با کامپوزیت

مواد سفید جهت ترمیم دندون خیلی رایج هستن. اگه دندونای جلو دچار آسیب شده باشن معمولا با این مواد ترمیم میشن چون کاملا همرنگ دندون و طبیعی هستن. شاید بیشتر از سرامیک، درباره پر کننده های کامپوزیتی شنیده باشید اما سرامیک ها هم مواد باکیفیت و زیبایی برای ترمیم دندان هستن. هزینه پر کردن دندان با سرامیک کمی بیشتر از کامپوزیته.

منظور از ترمیم دندان با مواد سیاه چیه؟

مواد سیاه همون آمالگام هست که یک ترکیب سیاه رنگ هست. از این مواد پر کننده برای ترمیم دندان های خلفی یا عقب استفاده میشه. همونطور که در جدول بالا هم دیدید، قیمت پرکردن دندان با مواد سیاه در سال ۱۴۰۲ متناسب با سطوح ترمیم ۹۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان متغییره.

تصویر شماتیک پر کردن دندان با مواد سیاه

اینم فیلم رو هم اگه دوست داشتی ببین: 🎬 فیلم پر کردن دندان با آمالگام

برای پر کردن دندان های خلفی خیلی کم از کامپوزیت و مواد سفید استفاده میشه چون هزینه ترمیم دندان شکسته عقب با این مواد صرفه اقتصادی نداره اما آمالگام گزینه خیلی مناسبی برای ترمیم این دندونا است چون کسی رنگ سیاهی آمالگام در طرح لبخند دیده نمیشه و هزینه کمتری هم داره.

👋 برای انجام درمان دندانپزشکی در تهران فرم زیر را پر کنید

دریافت نوبت از سایت دکتر دندان

چطور قیمت پر کردن دندان در سال ۱۴۰۲ را کاهش دهیم؟

اگه به هر دلیلی فعلاً دست و بالمون بسته س و نمی تونیم هزینه زیادی برای ترمیم دندان خودمون پرداخت کنیم یه روش هایی هست که با اونا می تونیم هزینه پر کردن دندان مخصوصاً با آمالگام رو کمتر کنیم. 3 تا از این روش ها این ها هستن:

  • مثلا می تونیم به مراکز دولتی مثلا جهاد دانشگاهی مراجعه کنیم.
  • می تونیم درمانگاه ها یا کلینیک هایی که زیر نظر دانشکده های دندانپزشکی هستن رو برای ترمیم انتخاب کنیم.
  • یا میشه از بیمه های تکمیلی کمک گرفت چون یه سریاشون حتی تمام قیمت پر کردن دندان با عصب کشی رو به طور کامل پرداخت می کنن

چطور دیگه اصلاً هزینه پر کردن دندون رو نپردازیم؟؟؟!

البته صرفه جویی منظورمون این نیست حالا که حتما باید دندان خودمون رو ترمیم کنیم، هزینه ترمیم رو کمتر یا ارزون تر پرداخت کنیم. این رو می‌ذاریم برای دندونای بعدی و هدفمون این باشه طوری ازشون مراقبت کنیم که اصلا نیازی به ترمیم دندان نباشه. اصلا نیازی نباشه قیمت و هزینه پر کردن دندان با هیچ نوع ماده ای رو بپردازیم چون هیچ چیزی جای دندون طبیعی خودمون رو نمی گیره.

بنابراین اجازه بدید در این بخش یه سری راه حل رو باه هم مرور کنیم و با دنبال کردن اون ها کاری کنیم که دیگه نیازی به پرداخت هزینه ترمیم دندان نداشته باشیم (به امید اون روز):

  • سعی کنیم هر روز 2 بار مسواک بزنیم
  • برای مسواک زدن 2 دقیقه وقت بذاریم
  • با نخ دندان فضاهای بین دندانی رو تمیز کنیم
  • اگه تونستیم از دهانشویه ها هم در کنار مسواک و نخ دندان مطابق دستور و توصیه دندانپزشک استفاده کنیم.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشیم
  • سعی کنیم هر 6 ماه یه بار به مطب یه دکتر دندانپزشک مراجعه کنیم
  • سیگار نکشیم
  • مصرف الکل رو متوقف کنید
  • و ….

چه دندانپزشکی هایی هزینه پر کردن دندان کمتری دریافت می کنند؟

به طور کلی 4 طیف از مراکز دندانپزشکی هستند که هزینه پر کردن دندان را کم می گیرند این مراکز عبارتند از:

  • دندانپزشکی های خیریه: در این مراکز می توانید با کمترین هزینه و بعضا با دارا بودن برخی شرایط هزینه دندانپزشکی را پرداخت نکنید.
  • دندانپزشکی های مناطق محروم: این مراکز مستقیما تحت نظر دانشگاه های علوم پزشکی استانی بوده و بیشتر خدماتشان رایگان یا با هزینه کم انجام می شود.
  • کلیه مراکز دندانپزشکی عمومی: دندانپزشکان عمومی هزینه های کمتری نسبت به متخصصان دریافت می کنند.
  • مراکز دندانپزشکی تامین اجتماعی: برخی از خدمات مانند پر کردن دندان با دفترچه تامین اجتماعی بدون هزینه یا با کمترین هزینه در مراکز خود سازمان تامین اجتماعی صورت می گیرد.

پاسخ به سوالات رایج درباره هزینه ترمیم دندان در سال 1402

قیمت پر كردن دندان جلو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

دندان های جلو معمولاً با کامپوزیت و سرامیک پر می‌شن بنابراین همانطور که در جدول داخل مقاله به اون اشاره کردیم هزینه ها از ۱.۲ میلیون شروع می شه.

هزینه ترمیم دندان لب پر شده در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

بسته به اینکه دندان چقدر دچار لب پر شدگی شده و با چه ماده ای پر و ترمیم میشه، هزینه ها هم متفاوته. کلا باید از نزدیک با یه دکتر دندونپزشک صحبت کنید تا دقیقا هزینه رو بهتون بگه.

قیمت پر کردن دندان با لیزر چقدر است؟

لیزر هیچ نقشی در پر کردن دندان نداره بلکه از اون تنها برای از بین بردن پوسیدگی های دندانی استفاده میشه. اینطور نیست که با لیزر حفره دندان رو پر کنن. بلکه حفره با کمک لیزر تمیز و آماده میشه تا مواد سفید یا سیاه داخلش قرار بگیره.

هزینه پر کردن دندان  با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

تامین اجتماعی تنها بخشی از قیمت ترمیم دندان را پرداخت می کند. به نظر میرسد تا 50 درصد هزینه از سوی این بیمه برای پر کردن دندان با مواد سیاه کاهش پیدا می کند.

درباه هزینه ترمیم دندان در سال ۱۴۰۲ سوالی دارید؟

اگه درباره قیمت پر کردن دندان و یا ترمیمش سوالی براتون پیش اومده میتونید زیر همین پست در بخش کامنت ها و دیدگاه ها برامون بنویسید سعی می کنیم در حد توان و در اولین فرصت بهتون پاسخ بدیم.

این پست چقدر تونست بهت کمک کنه؟

امتیاز از راست به چپ بیشتر میشه!

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تا حالا کسی نظر نداده تو اولین نفر باش

ما متاسفیم که این پست براتون مفید نبوده

لطفا بهمون کمک کنید این پست رو بهتر کنیم

میشه لطفا بگید چطور میتونیم پست رو بهتر کنیم؟

33 پاسخ به "قیمت و هزینه پرکردن دندان در سال ۱۴۰۲ | معرفی ارزان ترین دندانپزشکی ها"

رها
29 مرداد 1401
قیمت باندینگ برای دو دندان جلو و کنار آن چقد میشه
    دکتر دندان
    30 مرداد 1401
    سلام بانوی گرامی هزینه باندینگ بستگی به نوع مشکل داره اینکه آیا بینشون فاصله وجود داره و یا اینکه دچار لب پر شدگی، متفاوت بودن اندازه و ... باید ابتدا با یک دندانپزشک یا یک متخصص ترمیمی و زیبایی صحبت کنید و بعد از معاینه حضوری بهتون درباره نحوه درمان و هزینه باندینگ توضیح بدن پاینده باشید🌹
رها
29 مرداد 1401
قیمت باندینگ برای دو دندان چقد میشه
رها
14 مرداد 1401
دندون های من همه خراب شدن تا حالا دندون پزشکی مراجعه نکردم فقط برای کشیدن ریشه دندان آیا جایی هست که بشه قسطی دندان هارو درست کرد آخه زود برم همه رو بکشم و دندان مصنوعی استفاده کنم
    دکتر دندان
    24 مرداد 1401
    سلام بانو پوزش به خاطر تاخیر در پاسخگویی بله مراکز دولتی هزینه های کمتری دارند ولی باز قسطی رو زیاد مطمئن نیستم. با این حال مراکز دندانپزشکی ختصی هستند که هم هزینه کمتر دارن و هم اینکه پرداخت قسطی دارن. باید توی شهر خودتون پرس و جو کنید. پاینده باشید🌹
وحید
8 مرداد 1401
سلام دندان اینپلنت به دندان نیش خودم پل زده دکترحالادندان نیش به عصب رسیده چیکارکنم وهزینش چقدره
    دکتر دندان
    9 مرداد 1401
    سلام گرامی معمولا پل باید برداشته شود تا درمان ریشه دندان نیش شما انجام شود. خود ایمپلنت شما برداشته نمی شود و تنها روکش آن برداشته خواهد شد. بعد از ترمیم دوباره اتصال صورت می گیرد. نگران نباشید و تنها به یک متخصص درمان ریشه یا اندودنتیست مراجعه بفرمایید. پاینده باشید گرامی🌹
فرشاد
7 مرداد 1401
بزرگوار من پارسال دندان پر کردم مبلغ دو میلیون از من گرفتند امسال هم دندان پر کردم مبلغ سه میلیون و هفتصد ازم گرفتند اعتراض هم کردم گفتند مالیات زیاد شده
محمدرضا
28 تیر 1401
سلام. به درمانگاه دولتی مراجعه کردم و دکتر یکساعت عصب کشی و پر کرده ۲ ملیون ازم گرفته اونم از امکانات درمانگاه دولتی .صبح میاد بیمار رو ویزیت میکنه میگه برو عصر بیا تا باهزینه آزاد دندونت معالجه کنم .اونم درد دندون از قبل هم بیشتر شده
سرگل
26 تیر 1401
چرا در توصیه ها نوشتید از مصرف الکل را کم کنیم یا از خیرش! بگذریم؟ مگه مسلمون نیستید؟ مصرف الکل حرامه چه خیری در مصرف الکل هست؟! اصلاح بفرمایید
حامد
21 تیر 1401
سلام و خسته نباشید. دکتر عمومی بابت یک عدد دندان از فک پایین عصب کشی کرد و پر کرد و روکش گرفت و در ۷۰ دقیقه کارکرد مبلغ ۳ میلیون تومان ازم گرفت . مهم نیست ولی بی انصافیست. گفتم تا به جمع بندی برسید بلکه در آینده ، مؤثر در تغییر و کاهش‌ هزینه و دستمزد تلاش‌ شود و اقدامی که همگان بتوانند ب دندان پزشکی مراجعه کنند . روند ها و نرخ ها جدددن شرم آور است اینکه پزشک محترم به طور متوسط در هرروز با ۱۰ ساعت کاری درآمد ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای خودش قائل باشد و تازه سره بیمارش منت هم بزارد . موفق باشید.
    دکتر دندان
    26 تیر 1401
    سلام حامد گرامی بسیار جای ناراحتی داره که چنین چیزی رو تجربه کردید و بله حق باشماست چه چنین هزینه هایی پرداخت بشه چه نه، دندانپزشک موظف هست که رفتار انسانی در قبال مراجعان و بیمارانش داشته باشه. اون ها هم انسان هایی هستند درست مثل مراجعان. نه کمترند نه برترند. هر کسی جایگاه و ارزش های خودش رو داره و همه انسان ها ارزشمند هستند و باید در همه جا و همه روابط به این نکته توجه بشه. دانش دندانپزشکی دلیل برتری یک شخص بر دیگری نیست امیدوارم باهیچ جا در خصوص هیچ مراجعی رفتار نامناسب صورت نگیره. ممنون هستیم که تجربه خودتون رو با ما و کاربران دکتر دندان در میان گذاشتید. پاینده باشید گرامی😊🌹
برنا
4 تیر 1401
https://s6.uupload.ir/files/20220623_202042_b8tu.jpgهزینه این چقدره ممنون
حليمه حسن بیک
3 تیر 1401
سلام میشه بگو ی کی هزینه پر کردن دو دندان چقد هزینه داره
    دکتر دندان
    4 تیر 1401
    سلام خانم حسن بیگ گرامی بستگی به نوع و موقعیت دندان داره در درجه اول. و بعد از اون به میزان پوسیدگی و نوع ماده پر کردنی. گرامی جدول هزینه ها هست یک بار دیگر نگاه بندازید. اما اگر با آمالگام پر کنید هر دو چیزی بین 600 تا 1 میلیون برای شما ممکن هست هزینه داشته باشه پاینده باشید🌹
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.