چگونه از سیر برای درمان دندان درد استفاده کنیم؟ (2 روش تضمینی)

30 خرداد 1402
کاربرد سیر برای دندان درد

دندان درد یه مشکل شایع هست و عواملی مثل دندان قروچه، پوسیدگی دندان، عفونت لثه، عفونت پالپ و … باعثش میشن. اما خبر خوب اینه که دلیل هرچی که باشه، میتونیم با یک سری روش سریع و خانگی اون رو تسکین بدیم. یکی از روش های خانگی و رایج هم استفاده از سیر هست. این مقاله رو بخونید تا ببینید که نحوه استفاده از سیر برای دندان درد چیه و آیا این روش برای همه (مخصوصا خانم های باردار) جواب میده یا نه!

🔔 اینو حتما بخونید: 10 قاتل دندان درد شبانه که باید بشناسید

آیا سیر برای دندان درد خوب است؟

سیر در طول قرن ها برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفته است و برای خلاص شدن از درد دندان به خوبی عمل می کند. سیر حاوی آلیسین است که سرشار از خواص ضد میکروبی و ضد میکروبی است. این ترکیبات می توانند در از بین بردن باکتری هایی که باعث دندان درد می شوند مفید باشند. بنابراین بله، سیر می تواند به تسکین و یا کاهش درد ناشی از آسیب به دندان مفید باشه.

تصویر چند حبه سیر تازه و خشک شده

طریقه و نحوه استفاده از سیر برای دندان درد

معمولا به 2 روش از سیر برای دندان درد استفاده می کنن. یکی اینکه سیر تازه رو بجوییم و دومی ازش یه حالت خمیری درست کنیم و بعدش برای تسکین درد دندان استفاده کنیم. هر دو روش رو در ادامه توضیح دادیم.

1. جویدن حبه سیر برای دندان درد

در این روش کافیه یه حبه کوچک سیر رو تهیه کنیم و اونو پوست بگیریم. در قسمتی که دندان درد میکنه، حبه سیر رو بجوییم. اینکار باعث آزاد شدن آلیسین میشه. آلیسین هم شروع به از بین بردن باکتری هایی که در ایجاد درد نقش دارن میشه.

جویدن سیر برای دندان درد میتونه یه راه حل فوری و البته موقت باشه اما به این نکته توجه کنید که جویدن بیش از حد سیر و یا نگاه داشتنش در دهان میتونه باعث بوی بد دهان و آزردگی خاطر خودتون بشه. بنابراین بیشتر از چند دقیقه اینکار رو انجام ندید.

سیر برای دندان درد

2. اعمال خمیر سیر + نمک به دندان

اگه از جویدن سیر خوشتون نمیاد می تونید اون رو قبل از گذاشتن در دهان له کنید. اینجا میخواییم درباره ترکیب سیر و نمک برای دندان درد صحبت کنیم. برای درمان فوری دندان درد با سیر و نمک این مراحل رو طی کنید:

  • یه حبه سیر رو له کنید و با یه مقدار نمک قاطیش کنید. ترکیب سیر و نمک میتونه ضد درد باشه، تورم و التهاب رو کاهش بده و از همه مهمتر به از بین بردن باکتری ها کمک کنه.
  • بعد از ترکیب کردن سیر و نمک، یک مقداری از خمیر ایجاد شده رو روی یک سواب پنبه ای (یا گوش پاک کن تمیز) بریزید و روی دندانی که درد میکنه یا اطرافش بمالید.

آیا پودر سیر برای دندان درد مفید است؟

ممکنه تصور کنید پودر سیر میتونه باعث تسکین درد دندان بشه اما در واقع چنین چیزی درست نیست. ما بیشتر روی خواص سیر تازه و حبه ای تمرکز داریم تا روی پودر سیر. توجه داشته باشید که آلیسین فقط در سیر تازه یافت میشه و نه پودرش. بنابراین پودر سیر در برابر دندان درد موثر نخواهد بود.

به این نکته هم توجه کنید که قورت دارد حبه سیر یا قرار دادنش توی دهان بدون جویدن تاثیری برای درمان دندان درد نداره چون در این حالت هم آلیسین نداره. تنها هنگام جویدن، له کردن، برش دادن یا خرد کردن خاصیت تسکین درد داره.

اقدامات احتیاطی در استفاده از سیر

  • لطفا هنگام جویدن سیر مراقب باشید و آن را در عمق دندان گیر نکنید که گیر کند. در صورت وجود حفره، این می تواند مشکلات بسیار بیشتری ایجاد کند.
  • اگر یکی از کسانی هستید که به سیر حساسیت دارید، دوری از این دارو برای شما بهتر است.
  • سیر برای دندان درد در بارداری میتواند مفید باشد بنابراین می توانید به راحتی و بدون دردسر سیر بخورید. با این حال، مصرف بیش از حد آن میتونه منجر به سوزش سر دل بشه.
  • لطفا از این روش برای تسکین دندان درد در خردسالان استفاده نکنید

سایر درمان های خانگی برای دندان درد کدامند؟

اگه نمیتونید روش های بالا رو امتحان کنید و کلا فکر می کنید سیر براتون خوب نیست به جاش می تونید از روش های زیر جهت درمان سه سوته دندان درد کمک بگیرید:

  • کمپرس سرد یا کمپرس یخ را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید
  • از دهانشویه و یا آب نمک استفاده کنید و آن را اطراف دندان دردناک بچرخانید.
  • برای تسکین درد از مسکن های ضد التهابی بدون نسخه استفاده کنید
  • یک چای کیسه ای گرم یا دمنوش (ترجیحا چای نعناع) را اطراف دندانی که درد می کند قرار دهید
  • به جای سیر برای دندان درد از ژل آلوئه ورا کمک بگیرید. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به درمان درد و التهاب دندان کمک کند.

🔔 اینو حتما بخونید: 5 مسکن قوی برای درمان دندان درد شدید

برای دندان درد چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

درمان‌های خانگی می‌توانند به تسکین دندان دردهایی با منشاء های معمولی کمک کنند، اما نمی‌توانند جایگزین درمان پیشنهادی دکتر دندانپزشک شما شوند. اگر در دندان خود احساس درد شدیدی برای مدت طولانی می کنید فورا با یک دکتر دندانپزشک صحبت کنید. همچنین مجددا تاکید می کنیم که از سیر برای تسکین دندان درد کودکان و خانم های بارداری که ممکن است حساسیت داشته باشند استفاده نکنید.

منابع

این پست چقدر تونست بهت کمک کنه؟

امتیاز از راست به چپ بیشتر میشه!

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تا حالا کسی نظر نداده تو اولین نفر باش

ما متاسفیم که این پست براتون مفید نبوده

لطفا بهمون کمک کنید این پست رو بهتر کنیم

میشه لطفا بگید چطور میتونیم پست رو بهتر کنیم؟

4 پاسخ به "چگونه از سیر برای درمان دندان درد استفاده کنیم؟ (2 روش تضمینی)"

امیرمحمد
23 اردیبهشت 1401
اگه چیزی می‌دونین بهم دکتر ممنون میشم
امیر محمد
23 اردیبهشت 1401
خودشم فردا میرم امتحان درد دندان ول کن نیست
امیرمحمد
23 اردیبهشت 1401
اصلا هر کاری میکنم جواب نمیده
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.