لیست هزینه و قیمت روکش دندان در سال ۱۴۰۲ (آپدیت خرداد)

28 شهریور 1402
هزینه و قیمت روکش دندان شاخص

روکش دندان یکی از مستحکم ترین ترمیم های دندانیه. در واقع یه نوع پروتز دندان به شمار میره و زمانی استفاده میشه که تاج دندان به قدری آسیب دیده که با پر کردن معمولی نمیشه اونو نجات داد. بنابراین روکش معمولاً آخرین راه حل ترمیم دندان به شمار میره و آخرین درمان قبل از نیاز به کشیدن دندان هست. در این صفحه سعی کردیم جدیدترین هزینه ها و قیمت روکش دندان در سال ۱۴۰۲ رو براتون لیست کنیم. اگه به فکر روکش هستید نگاهی به هزینه انواع این روکشا بندازید اما قبلش اگه آشنایی زیادی با روکش یا تاج دندان ندارید حتما به صفحه “روکش دندان” مراجعه کنید تا اونجا همه چیز درباره روکش ها رو با زبان ساده ببینید و بخونید.

جدول قیمت روکش دندان در سال ۱۴۰۲

در جدول زیر می توانید به صورت کامل لیست هزینه رایجترین روکش ها رو ببینید. در ادامه یکم درباره هر کدوم توضیحاتی نوشتیم که میتونه به دردتون بخوره. فقط اگه سوالی داشتید حتماً انتهای مقاله بپرسید سعی می کنیم در اولین فرصت ممکن پاسخ بدیم. پاینده باشید.

آیتمتعرفه عمومیتعرفه متخصص
هزینه روکش دندان سرامیکی یا پرسلینیاز ۴ میلیوناز ۵ میلیون
قیمت روکش دندان PFM
از ۳.۵ میلیوناز ۴ میلیون
هزینه روکش دندان زیرکونیا در سال ۱۴۰۲از ۴ میلیوناز ۵ میلیون
هزینه و قیمت روکش دندان s.s (استیل ضد زنگ)از ۸۰۰ هزارتوماناز ۱.۳ میلیون
هزینه روکش دندان فلزیمتغییرمتغییر
تعرفه روکش دندان در سال ۱۴۰۲ | هزینه به تومان

هزینه روکش دندان در سال ۱۴۰۱ چقدر بود؟

با توجه به نوسانات شدید اقتصادی هزینه و قیمت روکش دندان در سال ۱۴۰۱ بسیار متغییر بود. به عنوان مثال روکش سرامیکی از ابتدای سال با ۲.۵ میلیون و تا انتهای سال به قیمت ۴ میلیون تومان رسید.

👋 برای انجام درمان دندانپزشکی در تهران فرم زیر را پر کنید

دریافت نوبت از سایت دکتر دندان

قیمت روکش سرامیکی (تمام سرامیکی)

این تصویری که پایینتر ملاحظه می کنید یه تصویر شماتیک از روکش سرامیکی یا پرسلینی دندان هستش. این روکش پرطرفدارترین روکشیه که موجوده. روکش دندان سرامیکی زیبایی بسیار زیادی داره و چون کاملا همرنگ دندان و شبیه به تاج دندان خودمونه، هزینه بیشتری نسبت به سایر روکشای دیگه داره.

تصویر شماتیک دو عدد روکش دندان تمام سرامیک دندان همراه با قیمت روکش دندان سرامیکی
هزینه قیمت روکش دندان سرامیکی در سال ۱۴۰۲ بیشتر از تعرفه سایر روکش های دیگر تقریبا برابر با روکش زیرکونیا هست.

مزایای روکش سرامیکی

  • زیبایی بسیار چشمگیری داره
  • حساسیت نمیاره
  • برای اغلب افراد مناسبه

معایب روکش دندان سرامیکی

  • قیمت روکش دندان تمام سرامیکی زیاده (گرونه)
  • خیلی بادوام نیست
  • اغلب به بیشتر از یه جلسه نیاز داره

روکش زیرکونیا

تاج های زیرکونیا قدرت فلز و زیبای سرامیک رو یکجا با هم دارن. کسانی که از آلرژی رنج می برن می تونن با خیال راحت این روکش رو انتخاب کنند. تاج زیرکونیا زیست سازگار هست، بنابراین عوارض جانبی هم ایجاد نمی کنه. چنین تاج هایی این روزها دارن بیشتر و بیشتر محبوب می شن.

تصویر شماتیک دو عدد روکش زیرکونیا + هزینه روکش زیرکونیا در سال ۱۴۰۱
همونطور که اشاره کردیم هزینه روکش دندان زیرکونیا در سال ۱۴۰۲ تقریبا برابر با قیمت روکش دندان سرامیکی است.

مزایا روکش زیرکونیا

  • از نظر زیبایی مثل سرامیکیه
  • دوام زیادی داره
  • هیچ حساسیتی نمیاره
  • آمادگی کمتری میخواد
  • بیشتر وقتا توی یک جلسه انجام میشه

معایب روکش زیرکونیا

  • در کل قیمت روکش دندان زیرکونیا زیاده
  • نصب کردنش یکم سخته
  • ممکنه برای همه مناسب نباشه

روکش دندان فلز سرامیک

به اینا روکش های (PFM) هم گفته میشه. و ترکیبی از فلز و سرامیک هستن. در واقع دولایه هستن. یه لایه فلزه و یه لایه دیگه که روی فلز رو پوشونده، سرامیکه. فلز باعث میشه دوام این روکش بیشتر باشه و سرامیک هم به زیباییش کمک می کنه. افرادی که توانایی پرداخت قیمت روکش دندان سرامیکی و زیرکونیومی رو ندارن و در عین حال به دنبال زیبایی و دوام میگردن این گزینه براشون عالیه.

تصویر شماتیک دو عدد روکش فلز سرامیک + قیمت روکش دندان فلزی سرامیکی در سال ۱۴۰۱
لایه زیرین روکش ها فلزی است و روی آن یک لایه از جنس زیرکونیا یا سرامیک قرار می دهند. هزینه روکش دندان فلز سرامیک در سال ۱۴۰۲ کمتر از قیمت روکش سرامیکی و قیمت روکش زیرکونیا است.

مزایا PFM

  • شکل ، اندازه و رنگ مناسبی دارن
  • شبیه به دندان خودمون هستن
  • قوی بوده و دوام زیادی دارن
  • قیمت روکش دندان فلز سرامیک کمتره

معایب PFM

  • یک خط خاکستری بین دندان و لثه ایجاد می کنن (به خاطر فلز)
  • میتونن باعث آسیب به دندان های مجاور و مقابل بشن
  • به بیش از یک جلسه نیاز دارن
  • میتونن حساسیت ایجاد کنن
  • نیاز به آمادگی و تراش بیشتر دندان دارن

👋 این نوشته چیزایی جالبی توشه :همه چیز درباره روکش دندان pfm

روکش فلزی دندان

روکش های تمام فلزی از نظر شکل و ظاهر شبیه به دندان خودمون هستن ولی چون رنگشون تیره هست از نظر زیبایی چندان جالب نیستن. اینا قوی ترین نوع روکش دندون هستن و هزینه کمتری هم در بر دارن. معمولا گزینه مناسبی برای ترمیم دندان های خلفی به شمار میرن و اگه مشکلی با رنگشون ندارید برای دندان جلو هم می تونید استفاده کنید ولی به شخصه توصیه نمی کنم.

تصویر شماتیک یک عدد روکش دندان فلزی
قیمت روکش دندان فلز سرامیک در سال ۱۴۰۲ از سایر روکش ها کمتر است. این روکش ها بیشتر برای کودکان هستند

مزایا تاج دندان فلزی

  • قوی ترین و با دوام ترین تاج های دندانی هست
  • شکل و اندازه دندان رو دارن
  • میزان تراش دندان برای نصبشون کمه
  • آسیب زیادی به دندان های دیگه نمیزنن
  • هزینه روکش دندان فلزی کمتره
  • برای افرادی که دندان قروچه دارن مناسب ترن

معایب تاج دندان فلزی

  • از نظر زیبایی خوشایند نیستن
  • میتونن باعث واکنش های آلرژیک بشن
  • نیاز به بیش از یک جلسه دارن

سایر هزینه های مرتبط با روکش دندان

توی جداول بالا قیمت مهم ترین روکش های دندانی در سال ۱۴۰۲ رو مشاهده کردید. اینا در واقع هزینه کلی بود اما ممکنه بعضی افراد یه سری هزینه دیگه هم پرداخت کنن. مثلا شخصی که قبلا روکش داشته ولی آسیب دیده یا نیازمند تعویض مجدد هست، برای خارج کردن روکش قدیمی و چسپوندن روکش جدید ممکنه هزینه اضافی پرداخت کنه.

آیتمهزینه در سال ۱۴۰۲
هزینه پست و کور ریختگیاز ۲ میلیون
هزینه چسباندن روکشهای قدیمیاز ۷۰۰ هزارتومان
هزینه خارج کردن روکش قدیمیاز ۸۰۰ هزارتومان
هزینه جدا کردن روکش های بهم چسبیدهاز ۱ میلیون
هزینه خارج کردن پست و کور ریختگیاز ۳ میلیون
جدول سایر تعرفه ها به جز قیمت روکش دندان در سال ۱۴۰۲

پاسخ به سوالات رایج درباره قیمت روکش دندان در سال 1402

هزینه و قیمت روکش دندان در سال ۱۴۰۲ با بیمه تامین اجتماعی چقدره؟

معمولا بیمه تامین اجتماعی هزینه های مربوط به روکش رو پرداخت نمی کنه. کلا این بیمه تعداد معدودی از خدمات دندانپزشکی رو پوشش میده. اما بعضی از بیمه های تکمیلی ممکنه قیمت روکش دندان ۱۴۰۲ رو تا حدی پوشش بدن.

قیمت عصب کشی و روکش دندان با هم چقدر می شود؟

هزینه عصب کشی با توجه به نوع دندان، تعداد کانال و تخصص دندانپزشک و متغییر است. ابتدا باید عوامل نامبرده مشخص شوند سپس برآورد قیمت شود. شما می تواند برای اطلاع از محدوده قیمت عصب کشی و روکش دندان به جز مقاله حال حاظر به مقاله هزینه عصب کشی نیز مراجعه کنید.

قیمت روکش دندان موقت چقدره؟

روکش دندان موقت هم ممکنه یه هزینه ای جداگانه رو دستتون بذاره یا اینکه با حداقل هزینه همراه باشه. معمولا متخصصی که درمان روکش رو براتون انجام میده این هزینه رو اعلام میکنه و بستگی به جنسش داره.

هزینه روکش دندان آسیاب چه تفاوتی با روکش دندان جلو دارد؟

سوای از جنسی که برای روکش استفاده می شود، از آنجایی که روکش های دندان های جلو میبایست زیباتر و طبیعی تر باشد نیاز به کار و دقت بیشتری دارند بنابراین اغلب هزینه بیشتری دارند.

این پست چقدر تونست بهت کمک کنه؟

امتیاز از راست به چپ بیشتر میشه!

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تا حالا کسی نظر نداده تو اولین نفر باش

ما متاسفیم که این پست براتون مفید نبوده

لطفا بهمون کمک کنید این پست رو بهتر کنیم

میشه لطفا بگید چطور میتونیم پست رو بهتر کنیم؟

117 پاسخ به "لیست هزینه و قیمت روکش دندان در سال ۱۴۰۲ (آپدیت خرداد)"

ژیان آزادی
11 دی 1401
سلام و وقت بخیر جناب دکتر من حدود ۱۵ سال پیش روکش فلزی سرامیکی چهارتایی روی دو پایه دندان با چسب موقت برایم کار گذاشتند اخیرا سرامیک یکی شکسته و فلزش سوارخ شده خواستم ببینم قابل باسازیه یا روکش جدید میخواد سپاس از وقتی که برای پاسخگویی میگذارید
امید
4 دی 1401
سلام بنده روکش گذاشتم پین هم توی ریشه گذاشتن پین ها پوسیده وجداشده ایا پین استیل هم هست تو بازار ممنون میشم جواب بدید و هزینه پین گذاری رو کش فلز سرامیک برای پنج عدد دندان حدودا چقدر میشه لطف میکنید پاسخ بدید بعد ادرس مطب
    دکتر دندان
    5 دی 1401
    سلام امید گرامی خیلی کم پیش می آید که پین آسیب ببیند شما چند وقت هست که دندا روکش کردید؟ قیمت پین هرجایی متفاوت هست ولی معمولا از 200 هزارتومان شروع میشه. دوست گرامی در حال حاظر ما هیچ خدمات دندانپزشکی ارائه نمی دهیم. اما کلینیک هایی که نامشان در داخل سایت آمده قابل اعتماد هستند. منتهی قبلاز مراجعه حتما درباره قیمت ها صحبت کنید. پاینده باشید گرامی🌹
    علیزاده
    13 دی 1401
    سلام وقت بخیر سوالی از خدمتتون داشتم آیا هزینه عصب کشی و روکش جداگانه‌ست؟ و مبلغ حدودی عصب کشی و روکش دندان آسیاب کوچک( شماره ۵) چقدر میشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
      دکتر دندان
      14 دی 1401
      سلام کاربر گرامی بله معمولا هزینه هر درمان جداگانه حساب میشه. درمان ریشه یا عصب کشی یک درمان و روکش کردن اون دندان هم یک درمان دیگه به شمار میره. ولی روال اینطوری هست که اگر هر دو درمان نزد یک دندانپزشک انجام بشه یک هزینه کلی دریافت میشه. هزینه حدودی درمان ریشه توی صفحه "هزینه عصب کشی" درج شده و هزینه روکش هم در این صفحه هست گرامی پاینده باشید🌹
علیرضا
3 دی 1401
با عرض سلام و خسته نباشید دکتر من دندونام ی دونه بالا ی دونه پایین عقب جلو هستش یعنی با بقیه دندونام میزون نیست باید بکشم یا با روکش میشه این مشکلو برطرف کرد؟! و اینکه بخوام همین دو تا رو روکش کنم حدودا هزینش چقدر میشه ؟!
    دکتر دندان
    3 دی 1401
    سلام آقای علیرضا نامرتبی دندان ها را می توان به چند شکل اصلاح کرد. بهترین روش ارتودنسی دندان هست که تمام دندان را هماهنگ با هم مرتب می کند. اگر نخواهید ارتودنسی انجام دهید، می توانید با تراش مینای دندان و استفاده از بیلداپ دندان یا روکش فرم جدید دندان تراش خورده را اصلاح کرد. لطفا در این خصوص با یک متخصص ترمیمی و زیبایی و یا یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید. هزینه ها در داخل جدول درج شده است. پاینده باشید گرامی🌹
م ر
2 دی 1401
عالی بود
    دکتر دندان
    3 دی 1401
    سلام کاربر گرامی امیدوارم اطلاعات این صفحه به شما کمک کرده باشه پاینده باشید🌹
حمید
29 آذر 1401
سلام و عرض ادب آقای دکتر برای من روکش PFM گذاشتن ولی زمانی که تراشییدن ( از لحاظ کوتاهی و بلندی ) روکش حالت دندان پرکرده و رنگ فلز داره بنظر شما مشکلی نداره؟
    دکتر دندان
    29 آذر 1401
    سلام حمید گرامی روکش pfm شامل یک لایه فلز و یک لایه سرامیک هست. لایه سرامیک طوری روی لایه فلزی رو میپوشونه که رنگ روکش سفید میشه و نباید فلزی به نظر بیاد. لطفا در این خصوص با دندانپزشک خودتون مشورت کنید. پاینده باشید🌹
رها
21 آذر 1401
سلام دکتر . خسته نباشید . من 5 تا از دندونهام رو بعد از عصب کشی روکش سرامیکی سفارش دادم . البته پیشنهاد کتر بود و خب طبیعی تر بودنش نسبت به PFM اما کمی نگران مقاومت و طول عمرون نسبت به روکش های PFM هستم . نظر شما چیه ؟
    دکتر دندان
    23 آذر 1401
    سلام گرامی بستگی به سبک زندگی خودتون داره. اگر مراقبت می کنید و غذاهای سفت و سخت نمی جوید، دندان قروچه ندارید، ورزش تماسی شدید کار نمی کنید، می تونید انتظار داشته باشید که روکش شما دوام بیشتری داشته باشه. در غیر این صورت روکش های قلز سرامیک بهتر هستند. ما بیمارانی داشتیم که با شکستن تخمه و یا جویدن یخ و موارد دیگه با شکستگی روکش سرامیکی جلو روبرو شدن. باید رعایت کرد. پاینده باشید🌹
زهرا
17 آذر 1401
سلام اقای دکتر من دندون جلوی بالارو عصب کشی کردم ولی احساس ناخوشایندی نسبت به فک و دندونام دارم به نظرتون طبیعیه
    دکتر دندان
    19 آذر 1401
    سلام گرامی تا چند روز بعد از درمان ریشه ممکن هست کمی احساس درد و ناراحتی گنگی داشته باشید که قابل توضیحه ولی اگر خیلی طول کشید، اگر دردش بیشتر شد و اگر همراه با درد علائم دیگه ای مثل تب داشتید بهتر هست که با دندانپزشک خودتون تماس بگیرید. پایند باشید🌹
نیما
13 آذر 1401
سلام، من دیواره دندونم شکست و دکتر گفت باید دندون پر شده تخلیه بشه و روکش گذاشته بشه. با توجه به اینکه قبلا عصب کشی شده کل هزینه هاش ۳.۵ میشه حداکثر؟
    دکتر دندان
    14 آذر 1401
    سلام گرامی ظاهرا فقط هزینه ویزیت و روکش باید از شما گرفته بشه هزینه ها هم در همین حدی هست که داخل مقاله درج شده پاینده باشید گرامی🌹
محمد
12 آذر 1401
سلام اقای دکتر سه سال پیش دو فک بالا پایین رو فول ایمپلنت ۱۶ عدد جمعا کاشت و لی متاسفانه بعد از اشکار سازی که میخواستند قالبگیری کنند نتونستم ادامه بدم و موند الان فقط برای کاشت روکشهای کامل بالا پایین از جنس زیر کونیا با توجه به قیمتها باید پیش همون پزشک برم یا میتونم پزشکمو عوض کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    دکتر دندان
    13 آذر 1401
    سلام محمد گرامی شما می تونید به دندانپزشک دیگه ای هم مراجعه کنید و نباید مانعی وجود داشته باشد هرچند که در صورت رضایت از دندانپزشک خودتان هم می توانید مجدد نزد ایشان مراجعه کنید. پاینده باشید گرامی🌹
      سعید
      3 دی 1401
      با سلام و خسته نباشید بنده 13 واحد فک بالا و 14 واحد فک پایین رو روکش زیرکونیا کردم البته انتخاب دکتر بود زیرکونیا، الان براساس رفتارهای دکتر یکم مشکوک شدم که جنس روکش ها زیرکونیا نباشد، آیا راهی وجود دارد که جنس روکش ها رو تشخیص داد که چی هستند؟
        دکتر دندان
        3 دی 1401
        سلام دوست گرامی اگر نسبت به اصالت روکش ها شک دارید می توانید به یک دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید تا بعد از یک معاینه ساده جنس روکش ها را تشخیص دهند. همچنین تکنسین های دندانپزشکی که در لابراتوار کار می کنند به خوبی می توانند این موضوع را به شما بگویند. پاینده باشید گرامی🌹
سما
11 آذر 1401
سلام دکتر من تعدادی از دندانهام رو حدود دو ماه قبل پایه ایمپلنت گذاشتم و الان دکترم از ایران رفته چقدر هزینه ادامه روند درمانم(تاج و روکش) برای هر دندان باید مجدد پرداخت کنم؟ممنوم میشم راهنمایی بفرمایید
    دکتر دندان
    11 آذر 1401
    سلام دوست گرامی روال به این شکل است که ایمپلنت و پروتز توسط یک دندانپزشک یا در یک کلینیک با هم انجام می شود و معمولا هزینه روکش همراه با فیکسچر و سایر بخش ها دریافت می شود. اگر میفرمایید دندانپزشکتان ایران نیستند احتمالا برای پروتز ایمپلنت ها هزینه جداگانه پرداخت کنید. اگر هزینه ایمپلنت با شما کمتر حساب شده احتمالا هزینه پروتز را لحاظ نکرده اند در غیر این صورت دندانپزشک باید یا درمان را تکمیل کند یا مابه التفاوت را به شما برگرداند. پاینده باشید.🌹
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.