15 روش بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان

29 شهریور 1402

بعد از کشیدن دندان، طبیعی است که جای آن خونریزی کرده و سپس لخته خون ایجاد شود. تشکیل لخته خون البته چند دقیقه یا نهایتا چند ساعت کوتاه به اتمام می رسد و خونریزی می بایست قطع شود اما اگر خونریزی بدون تشکیل لخته ادامه یابد یا بیش از 8 تا 12 ساعت طول بکشد، می تواند به نوعی غیرطبیعی باشد. آنچه در این مقاله می خوانید شرح علت خونریزی بعد از کشیدن دندان و 15روش دندانپزشکی و درمان خانگی خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان است.

علت خونریزی بعد از کشیدن دندان چیست؟

داشتن خونریزی بلافاصله پس از کشیده شدن دندان طبیعی و حتی لازم است. دلیلش واضح است و همانطور که در مقاله کشیدن دندان به آن اشاره کرده ایم، هدف تشکیل لخته خون و کمک به بسته شدن حفره دندان یا ترمیم لثه و استخوان است. اما اگر خونریزی بیش از حد بااشد و یا بیشتر از 12 ساعت یا 1 روز طول یکشد غیر طبیعی است و باید حتما رسیدگی شود.

مردی که در حال فکر کردن است

علت خونریزی بعد از خارج کردن دندان می تواند مشکل موضعی، بیماری سیستمیک یا حتی دارو باشد. برای کنترل این خونریزی ، بسیاری از روشهای خانگی و دندانپزشکی وجود دارد. ما ابتدا روش های خانگی را بیان می کنیم و سپس روش دندانپزشکی را توضیح می دهیم.

خونریزی بعد از کشیدن دندان چقدر طول میکشد؟

خونریزی با اینکه در ساعات اولیه بعد از کشیدن دندان زیاد است اما به مرور زمان کاهش پیدا می کند. ممکن است بین 8 تا 12 ساعت طول بکشد و سپس متوقف شود. با این حال در برخی موارد ممکن است خونریزی بسیار جزئی و اندکی پس این ساعات نیز وجود داشته باشد که باز هم چندان جای نگرانی نیست مخصوصا اگر از بیماری خونریزی دهنده مانند هموفیلی رنج میبرید. با این حال ادامه داشتن خونریزی برای بیش از 24 ساعت کاملا غیر طبیعی و نیازمند مشورت با دندانپزشک است.

15 روش بند اوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل

1. سر خود را بالا بگیرید

به سادگی می‌توان خونریزی بعد از کشیدن دندان را کاهش داده و به متوقف شدنش کمک کرد. تنها کافیست که سر خود را بالاتر از سطح قلب نگاه دارید، تا پمپاژ خون به سمت بالاتنه با سرعت کمتر و آرام‌تری انجام شود.

خانمی که برای بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان روی یک سطح شیبدار خوابیده است

بالا نگاه داشتن سر هرچند که یک راه‌حل یا روش قطع فوری خونریزی دندان بعد از کشیدن نیست اما اگر این کار را چند ساعت انجام دهید؛ کمک بزرگی به تشکیل لخته و بسته شدن حفره دندان می‌کنید. بنابراین کاملاً ریلکس کرده و دراز بکشید. اما زیر سر و گردن خود یک بالشت نرم و بلند بگذارید.

2. گاز را در این مواقع تعویض کنید

خونریزی بعد از کشیدن دندان تا چند ساعت طبیعی است و معمولاً با کمک همان گاز استریلی که دندانپزشک در حفره قرار تا حد زیادی داده جذب می شود. اما اگر به هر دلیلی خونریزی بعد از چند ساعت بند نیاید، می‌بایست آن را با یک گاز جدید جایگزین کنید. یک گاز استریل تمیز را کمی خیس کنید. آن را تا کرده و داخل حفره قرار دهید. به مدت 45 تا 60 دقیقه گاز استریل را محکم فشار دهید تا به بند آوردن خون دندان کشیده شده کمک کند.

یک رول گاز استریل برای بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان

اگر خونریزی بعد از کشیدن دندان در خانه گاز استریل ندارید، می‌توانید از دستمال کاغذی چند لایه و ضخیم استفاده کنید. هرچند که تاثیرش به اندازه گاز استریل نیست، اما اگر دستمال را خیس کرده و در حفره قرار دهید تا حدی می‌توانید به بند آوردند خون کمک کنید.

3. به فکر کاهش ضربان قلب خود باشید

در اغلب موارد دلیل بند نیامدن خون بعد از کشیدن دندان، داشتن فعالیت فیزیکی و ورزش کردن است. ورزش کردن بهتر است که تا 2 روز بعد از کشیدن دندان کنار گذاشته شود. زیرا داشتن فعالیت بدنی به افزایش ضربان قلب و در نتیجه خونریزی بیشتر دندان منجر می‌شود. تنها کافیست که استراحت کنید و به لخته شدن زودتر خون داخل حفره کمک کنید.

خانمی که در حال استراحت کردن است

4. روی این 5 نوع خوراکی یک خط قرمز بزرگ بکشید!

برای بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان، لازم است از زمان کشیده شدن دندان تا 24 ساعت بعد از آن، یک رژیم غذایی آبکی و مایع یا دست کم نرم مصرف شود. اینکار به بهبود سریع زخم و بسته شدن حفره کمک می‌‍کند. چنانچه در طول 24 ساعت اول هر کدام از 10 ماده غذایی زیر مصرف شود نه تنها لخته خون تشکیل نمی‌شود که بند آوردن خون دندان کشیده شده را با دشواری روبرو می کند:

  • نوشیدنی‌های شیرین، گازدار و اسیدی
  • مواد غذایی بسیار گرم (داغ) یا بسیار سرد (چای و قهوه داغ و …)
  • خوراکی‌ها و مواد غذای سفت و سخت
  • غذاهای چسپنده
  • غذاهایی که نیاز به جویدن زیادی دارند

بعد از کشیدن دندان چه بخوریم؟ 👈100 غذای مفید برای بعد از کشیدن دندان

5. برای بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان، مطلقاً سیگار نکشید!

به طور کلی افرادی که سیگار می‌کشند بعد از انجام هر نوع عملی بیشتر ممکن است با عوارض، سختی و پیچیدگی مواجه شوند. عزیزانی که سیگار می‌کشند باید دست کم تا 2 روز بعد از کشیدن دندان لب به سیگار نزنند. زیرا هر پک از سیگار به لخته خون آسیب زده و احتمال خونریزی را بیشتر می‌کند. (سیگار همچنین می‌تواند منجر به عفونت لثه شود.)

6. برای کاهش تورم لثه دست بکار شوید

تورم بعد از کشیده شدن دندان طبیعی است. در این وضعیت، لثه آسیب دیده و در حال ترمیم خودش است. (در داخل بافت آسیب دیده لثه، برای پیشگیری از عفونت و کمک به ترمیم بهتر، انواع و اقسام سلول ها تجمع پیدا کرده و فعالیت می کنند که در مجموع تورم رخ می‌دهد)

با اینکه تورم ایجاد شده طبیعی است، اما اگر بیش از حد باشد می تواند منجر به افزایش خونریزی شود. بنابراین در برخی اوقات برای پیشگیری و کمک به بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان باید روی کاهش تورم لثه تورم کرد. اینکار را می توان با قرار دادن قطعات یخ درون یک پلاستیک یا حوله روی صورت انجام داد.

7. به زودتر بسته شدن حفره دندان کشیده شده کمک کنید

بعد از خارج کردن دندان، یک جای خالی یا “حفره” ایجاد می‌شود. این جای خالی به مرور زمان به صورت طبیعی بسته می‌شود، چرا که اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، معضلی به اسم درای سوکت (سوکت خشک یا حفره خشک) ایجاد می‌شود که بسیار دردناک و خطرناک است.

برای اینکه حفره خشک ایجاد نشود، لازم است که جای خالی دندان به هر روشی پر شود و چیزی که به پر شدن این حفره کمک می کند، در ابتدا ایجاد لخته خون است. بنابراین علت لخته شدن خون دندان، کمک به ترمیم جای زخم و بسته شدن حفره ایجاد شده است.

چطور به بسته شدن حفره دندان کشیده شده کمک کنیم؟

برای اینکه لخته خون بعد از کشیدن دندان زودتر تشکیل شود می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از گاز گرفتن خوراکی ها و اشیاء سفت و سخت اجتناب کنید
  • از طریق نی هیچ چیزی ننوشید
  • از ایجاد تغییرات فشار زیاد در داخل دهان پیشگیری کنید (مثلا از فین کردن شدید پرهیز کنید، با سرعت زیاد روی موتور سیکلت حرکت نکنید و ….)

مورد آخر )مخصوصاً( یک روش بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان عقل است و حتما آن را رعایت کنید.

8. آب نمک غرغره کنید

البته شستن دهان بعد از کشیدن دندان به هیچ کسی توصیه نمی شود زیرا مانع از تشکیل لخته خون و در نتیجه خونریزی بیشتر می شود. اما اگر به هر دلیلی خون دندان کشیده بعد از مدت زمان توصیه شده بند نیامد، قبل از اینکه گاز را عوض کنید دهان خود را با آب نمک شستشو داده و آب نمک را به آرامی در دهان غرغره کنید.

دقت کنید که آب نمک یک روش بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان نیست بلکه راهی برای کاهش  احتمال عفونت لثه و کمک به کاهش احتمال خونریزی بعد از گذاشتن گاز جدید است.

9. از چای کیسه ای استفاده کنید

یک روش خانگی دیگر برای بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان استفاده از چای کیسه ای سیاه است. کیسه چای را به خوبی و کاملا خیس کنید و سپس در حفره قرار دهید. چای سیاه حاوی تانین اسید است و می تواند به بند آمدن خون کمک کند.

یک چای کیسه ای درون فنجان کوچک چینی

برخی ها میگویند که تاثیر کیسه چای سیاه بیشتر از گاز است اما شما ابتدا از گاز استفاده کنید و اگر بند نیامد 30 دقیقه کیسه را در حفره قرار داده و به آن فشار وارد کنید.

10. چند روز کربوهیدارت های کمتری میل کنید

اگر به دنبال روش های درمان خانگی خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان هستید یکی از بهترین راه کارهایی که می توان ارائه داد، کاهش مصرف کربوهیدارت ها تا چند روز بعد از خارج کردن دندان است.

نتیجه تحقیقات مختلف نشان می دهد که کاهش مصرف کربوهیدرات ها ممکن است سلامت لثه را نیز بهبود بخشیده و از بروز بیماری لثه جلوگیری کند. دلیل این امر این است که کربوهیدرات ها و غذاهای شیرین باعث ایجاد پلاک دندان و رشد باکتری ها در داخل دهان می شوند و هر چه تعداد پلاک روی لثه شما بیشتر شود، احتمال خونریزی بعد از کشیدن دندان نیز بیشتر خواهد شد. اما بداشتن یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت می تواند به بند آوردن خون دندان کشیده شده کمک کند.

12. کاری کنید که دریافت ویتامین k بیشتر شود

مصرف مکمل ویتامین K نیز ممکن است خونریزی لثه بعد از کشیده شدن دندان را کاهش دهد. ویتامین K یک ماده مغذی مهم است زیرا به لخته شدن خون کمک زیادی می کند. کمبود این ویتامین می تواند باعث خونریزی شود و یا بند آوردن آن را با دشواری روبرو کند. ممکن است افرادی که کمبود ویتامین K دارند بعد از کشیدن دندان بیشتر با خونریزی مواجه شوند.

توجه: شما می توانید غذاهای نرمی که حاوی ویتامین K هستند مصرف کنید و یا درباره مکمل ویتامین K با دندانپزشک و پزشک خود صحبت کنید.

12. به این دلیل ویتامین C بیشتری بخورید!

این را کمتر شنیده اید اما ویتامین C می تواند حتی بعد از کشیده شدن دندان یک روش موثر برای کاهش احتمال عفونت لثه و بهبودی سریع آن باشد. خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و با عفونت های لثه که باعث خونریزی بعد از کشیدن دندان، مبارزه کند.

تصویر اسلایس های پرتقال که روی هم قرار گرفته و حرف سی انگلیسی ایجاد کرده اند

فقط به این نکته توجه کنید که بلافاصله بعد از کشیدن دندان تا چند روز آب مرکبات که سرشار از ویتامین سی است را مصرف نکنید زیرا می توانند موجب خونریزی شوند. از مکمل ویتامین سی استفاده کنید یا غذاهای نرم حاوی این ویتامین را میل کنید.

13. مشخصاً سطح استرس خود را کاهش دهید

کاهش سطح استرس یک روش درمان خانگی خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان است. در واقع استرس می تواند مکانیزم های بند آمدن خون را تضعیف کند و همچنین سیستم دفاعی و ایمنی بدن را نیز سرکوب می کند. اگر بعد از کشیدن دندان استرس نداشته باشید و یا آن را مدیریت کنید به خوبی می تواند بدون داشتن خونریزی بهبودی شاهد بهبودی سریع لثه باشید.

برای کاهش استرس تنها کافیست بیشتر استراحت کنید و  خود را سرگرم چیزی که بیش از هر چیزی به شما شادی و حس آرامش می دهد کنید. مثلا به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید، با فرزندتان بازی کنید و یا یک فیلم خوب ببینید.

14. داروی ضد درد یا مسکن بدون نسخه بخورید

برخی از افراد به دلیل اینکه در ناحیه دندان کشیده شده احساس درد می کنند، به آنجا فشار وارد می کنند و یا انگشت روی لثه میگذارند. این اقدامات باعث تحریک شده و خونریزی را بیشتر می کند. برای جلوگیری از این موضوع می توانید قرض ضد درد و مسکن مصرف کنید. اما بعد از کشیدن دندان چه قرصی بخوریم برای کنترل درد بخوریم بهتر است؟

قرص هایی که از بطری بیرون هستند

یکی از روش های تسکین درد 👈 داروی ایبوپروفن و اطلاعاتی که باید درباره آن بدانید

ما باید فقط از مسکن های توصیه و تجویز شده توسط دندانپزشک خود جهت تسکین درد استفاده کنیم. یکی از این دارو یا قرص ها معمولا استامینوفن است یا در میان ما ایرانی ها ژلوفن. اما لطفا توجه داشته باشید که از مصرف آسپرین قبل و بعد از کشیدن دندان خودداری کنید، زیرا این دارو به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند و لخته شدن خون در حفره جلوگیری می کند که این موضوع می تواند خونریزی بعد از کشیدن دندان را به طرز چشمگیری بیشتر کند.

15. در آخر به دندانپزشک مراجعه کنید

اگر بعد از 8 تا 12 ساعت و یا بیشتر از آن خونریزی داشتید و بند نیامد حتما باید برای معاینه به مطب دندانپزشک خود مراجعه کنید تا علت خونریزی بعد از کشیدن دندان مشخص شود و متناسب با آن یک روش درمان در نظر گرفته شود.

اگه دندون عفونت کرد👈۸ آنتی بیوتیک قوی برای درمان عفونت دندان

پاسخ به سوالات رایج درباره خونریزی بعد از کشیدن دندان

بهترین روش قطع فوری خونریزی دندان پس از کشیدن چیست؟

پروسه لخته شدن و در نهایت بند آمدن خون فوری صورت نمیگیرد. یعنی نباید انتظار داشت که فوری و بلافاصله با یک روش آن را بند آورد. تنها کاری که ما می توانید انجام دهیم کمک به تسریع این روند است آن هم نه به صورت آنی. شما می توانید با دنبال کردن نکات داخل این مقاله به تشکیل لخته و بند آمدن خون کمک کنید اما هیچ روشی برای قطع فوری خونریزی دندان پس از کشیدن وجود ندارد

روش بند اوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان شیری چیست؟

برای کمک به لخته خون بعد از کشیدن دندان های شیری معمولا اقدام خاصی لازم نیست زیرا دندان های شیری یا ریشه ندارند و یا اینکه ریشه آن ها عمیق نیست و کشیدن آن ها یا افتادنشان خونریزی جزئی ایجاد می کند. ذکر این نکته مهم است در مواردی که پس از کشیدن دندان شیری خونریزی برای مدت طولانی قطع نشد حتما با دندانپزشک کودک خود صحبت کنید.

این پست چقدر تونست بهت کمک کنه؟

امتیاز از راست به چپ بیشتر میشه!

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تا حالا کسی نظر نداده تو اولین نفر باش

ما متاسفیم که این پست براتون مفید نبوده

لطفا بهمون کمک کنید این پست رو بهتر کنیم

میشه لطفا بگید چطور میتونیم پست رو بهتر کنیم؟

31 پاسخ به "15 روش بند آوردن خونریزی بعد از کشیدن دندان"

ارش
10 شهریور 1401
سلام آقای دکتر خسته نباشید الان ۸ ساعته دندونمو کشیدم هنوزم خونش بند نیومده زیاد تر هم شده چای و یخ هم گذاشتم ولی فایده ای نداشت
    دکتر دندان
    12 شهریور 1401
    سلام آرش گرامی پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی. ممکنه در برخی افراد خونریزی بیشتر طول بکشه ولی شدتش خیلی کم میشه به مرور زمان. اگر تحرک نداشته باشید و قرص هاتون رو بخورید به بند آوردن خونریزی خیلی کمک خواهید کرد. بعضی اوقات هم ممکن هست که پانسمان مناسب نباشه و یا اینکه به درستی در حفره دندان قرار نگرفته باشه میتونید گاز رو تعویض کنید و گاز تمیز جدید بگذارید. اگر بند نیامد لطفا با دندانپزشک خودتان تماس بگیرید پاینده باشید🌹
ریحانه
28 تیر 1401
سلام الان روز سومه ک دندونمو کشیدم ولی لختش فک کنم داره کنده میشه یا نصفش کنده شده، ولی خون نمیاد الان باید چیکار کنم🥺🥺
    دکتر دندان
    9 مرداد 1401
    سلاتم ریحانه گرامی بابت تاخیر در پاسخگویی از شما عذرخواهی می کنیم به دلیل زیاد بودن تعداد کامنت ها، سوال شما را متاسفانه نرسیدیم پاسخ دهیم. به طور معمول لخته خون بعد از کشیدن دندان تا چند ساعت بعد شکل می گیرد و کم کم خونریزی بند می آید. اگر لخته شکل نگیرد و یا به هر دلیل بی افتد، چیزی به نام حفره خشک دندانی به وجود می آید که باعث درد شدیدی می شود. اگر لخته کاملا افتاده بهتر است با دندانپزشک خودتان تماس بگیرید و راهنمایی های بیشتر را از ایشان دریافت کنید.
فاطمه
4 فروردین 1401
سلام آقای دکتر من برای ارتودنسی دوتا دندون کشیدم و دوتا عقل چهارتا باهم کشیدم الان ۲۰ ساعت گذشته بازم خون ریزی دارم چیکارکنم
    دکتر دندان
    4 فروردین 1401
    سلام فاطمه گرامی معمولا کشیدن چندتا دندون با هم روند بند اومدن خون و تشکیل لخته رو دشوار میکنه چون ممکنه باعث بیقراری بشه. اگه خونریزی دارید اما خیلی کمه نگران نباشید بند میاد. 🔔 لطفا گازها رو هر بار که حس کردید کامل خونی شده عوض کنید و جاش گاز استریل جدید بذارید. 🔔 دارویی که دکترتون داده رو هم سر وقت بخورید. 🔔 زیاد گازها رو فشار ندید. 🔔 ترجیحا زیاد صحبت نکنید و یا فشار داخلی و خارجی به دهانتون وارد نکنید. اگر مسواک میزنید از مسواک سافت با موهای کاملا نرم استفاده کنید. 🔔 اصلا و اصلا استرس نداشته باشید چون ممکنه روند لخته شدن خون رو به ناحیر بندازید 🔔 غذای سفت و سخت میل نکنید 🔔 و در نهایت اگر بند نیومد لطفا با مطب دکترتون تماس بگیرید پاینده باشید گرامی🌹
گل
24 اسفند 1400
سلام آقای دکتر ممنون بابت راهنمایی هاتون🌹🌹🌹
گل
23 اسفند 1400
ممنون بابت پاسخگویی شما دکتر گرامی.... متاسفانه اینجا ک ما دکتر هفته ای یکبار میاد شماره تماس هم ندارم.. الان سه روزه من دندانم کشیدم شب ک میخابم خون میاد. خیلی نگرانم. لثه لم هم درد میکنه
    دکتر دندان
    23 اسفند 1400
    سلام مجدد کاربر گرامی اگر به دندانپزشک خودتون دسترسی ندارید، میتونید یک کلینیک دیگه مراجعه کنید. براتون مقدوره؟ اگر دسترسی ندارید این روش ها رو هم امتحان کنید لطفا: 👈 سعی کنید لثه رو تحریک نکنید 👈جایی که دندان کشیده شده رو مسواک نزنید 👈 دهانتون رو با فشار آب شستشو ندید 👈 داروی ضد درد بگیرید بدون نسخه هم میدن (ژلوفن، ایبوپروفن مناسب هستن) 👈 برای پیشگیری از عفونت دندون هم آنتی بیوتیک هایی که بهتون گفتن مصرف کنید امیدوارم تا حدی این نکات به شما کمک کنه. پاینده باشید گرامی🌹
گل
22 اسفند 1400
سلام آقای دکتر من دیروزساعت یک دندانم کشیدم اما الان تا امروز خونریزی داره و درد میکنه چه توصیه ای دارین؟
    دکتر دندان
    22 اسفند 1400
    سلام کاربر گرامی پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی. در وهله اول حتما گاز رو بعد از هر بار که کامل خونی شد تعویض کنید. گاز استریل جدید، رول و بدون هیچ پرز یا بیرون زدگی الیاف بذارید داخل حفره. حتما یک تماس هم با مطب کلینیک یا دکتر دندانپزک خودتون بگیرید. بعضی افراد ممکنه کمی طول بکشه تا خونشون بند بیاد مخصوصا اگر خدای ناکرده مشکل انعقاد خون داشته باشن و یا قبلش داروهای رقیق کننده خون خورده باشن. اگر بند نیامد با دندانپزشک خودتون تماس بگیرید پاینده باشید گرامی🌹
masih.m
27 بهمن 1400
سلام اقای دکتر من برای ارتودنسی دوتا دندون رو باهم کشیدم ولی یکیش خونریزیش بند نمیاد دلیلش چیه
    دکتر دندان
    28 بهمن 1400
    سلام مسیح گرامی معمولا باید بعد از چند سال خون بند بیاد. اگر بند نیامد گاز استریل را تعویض کرده و به همان شکلی که دندانپزشک برای شما در حفره قرار داده بود گاز جدید قرار بدید. از کمپرس یخ بر روی صورت برای کاهش التهاب و تورم هم میتونید استفاده کنید. نگران نباید و در صورتی که خونریزی بند نیامد با دنداانپزشک خودتون تماس بگیرید پاینده باشید گرامی🌹
محمد
30 دی 1400
دکتر جان خسته نباشی یه سوالی داشتم ببخشید ایا امکانش هست چهار دندان همزمان کشید و خونریزیشون و عمل لخته شدن در هر چهار دندان تو 8 ساعت انجام بشه با گاز استریل و چای اخه یکی یکی من میکشم طول میکشه و یک دندونم حدود 4 الی 6 ساعت طول میکشه با گاز استریل بند بیاد خونش در چهار دندون قضیه فرق خواهد کرد یا تو اون 6 الی 8 ساعت خونریزی بند میاد
    دکتر دندان
    1 بهمن 1400
    سلام محمد گرامی کشیدن 4 دندون با هم زیاد توصیه نمیشه ممکنه حسابی شما رو ضعیف و اذیت کنه. فراموش نکنیم که همون یه دندون هم ما رو وچند ساعت از زندگی و خورد و خوراک میندازه. بهتره صبر و حوصله داشته باشیم و تکی دندون بکشیم. ممکنه به خاطر تحریک شدید لثه تون خونریزی دندان شما دیر بند بیاد. در این خصوص حتما با یک دکتر دندانپزشک هم از نزدیک صحبت کنید گرامی پاینده باشید.🌹
سلام آقای دکتر
26 شهریور 1400
سلام دکتر جان چرا نباید بعد از کشیدن دندان عقل سیگار کشید؟ تا کی نباید سیگار بکشم؟ من هر روز حداقل ۱۰ نخ سیگار میکشم الان ۴ ساعته دارم از درد میمیرم خونریزی هم قط نمیشه کامل، اگه سیگار بکشم بدار میشه؟؟؟؟؟؟ لطفا زودتر جواب بدید!!!!!!لطفا
    دکتر دندان
    26 شهریور 1400
    درود بر شما دوست گرامی سپاس از اینکه برامون کامنت گذاشتید. گرامی حداقل تا 3 روز بهتره که سیگار کنار گذاشته بشه. متاسفانه سیگار میتونه احتمال عفونت لثه رو افزایش بده. از همه مهمتره خونریزی بعد از کشیدن دندان رو هم بیشتر میکنه چون توانایی رقیق کردن خون رو داره. برای اینکه بهبودیتون سریعتر حاصل بشه بهتره که سیگار نکشید. اصلا نگران نباشید و به خودتون هم استرس ندید لطفا . هرچی ریلکس تر باشید بهتر و سریعتر بهبودی حاصل میشه. من از طرف دکتر دندان براتون آرزوی بهبود سریعتر می کنم. سلامت، تندرست، پاینده و کامروا باشید گرامی🌹😊
محمود
25 شهریور 1400
سلام به من گفتن با زردچوبه میشه خونریزی رو بند آورد درسته؟ میتونم امتحان کنم؟
    دکتر دندان
    26 شهریور 1400
    درود بر شما محمد گرامی سپاس از اینکه برامون کامنت گذاشتید محمود گرامی حقیقتش درباره این ادعا من هم چیزهایی شنیدم اما متاسفانه نمیدونم آیا چنین چیزی صحت داره یا خیر. دکتر دندان این مورد رو تایید نمیکنه و برای کسی هم توصیه نمیکنه مگر ینکه شواهد علمی پشت این ادعا باشه. اگر طی تحقیق و آپدیت محتوا شواهدی مبنی بر تاثیر زردچوبه بر کاهش خونریزی از لثه داشته باشیم حتما درباره ش صحبت می کنیم. سلامت، تندرست، پاینده و کامروا باشید گرامی🌹😊
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.